Bedankt voor je review. Na goedkeuring door onze redactie wordt je bericht geplaatst op de website.
Beoordelingen en reviews van Hotel Schimmelpenninck Huys

Rick van het Goor
10 August 2024Boeking De boeking verliep via SocialDeal. 4 maanden voor ons moment via SocialDeal een kamer geboekt. Op een gegeven moment naderde de datum om een nacht te verblijven maar geen bevestiging van SocialDeal en/of het hotel. Slechte bereikbaarheid 2x telefonisch contact gezocht maar zeer slecht ('s avonds) bereikbaar. Uiteindelijk een keer overdag geprobeerd en wederom slecht bereikbaar. Na exact een week nogmaals geprobeerd contact te zoeken en werd de bevestiging verzonden. Kamers Wij sliepen in kamer 10 op de hoogste verdieping. Mooi uitzicht en heel fijn dat er een airco aanwezig was. Een behoorlijk grote kamer met een jacuzzi er in. Heerlijk vertoeven! De kamer is groot genoeg waarbij het bed heerlijk sliep. Toch 4 sterren i.p.v. 5, puur omdat er (veel) achterstallig onderhoud is in de kamer. Vocht/lekkage plekken op de houten beplating bij het bed, achterstallig kit en schilderwerk. Nu slapen wij daar wel om maar het smoelt voor geen meter. Service Met 2 balie medewerkers werden er 2 stellen geholpen, een ieder 1. Daar zou een redelijke snelheid in moeten zitten. Uiteindelijk vormde een rij achter ons van mensen die wouden inchecken. Mensen werden ongeduldig omdat het ZOOO lang duurde. De balie zit ook in de doorgaande gang waarbij je snel opstopping krijgt. Al met al niet zo handig. Locatie 1 woord, top! Je zit midden in Groningen en bent daardoor zo in de stad. Heerlijk! Parkeer aangelegenheid Op pakweg 200 meter zit een Q-Park. Een dagticket was €23,00 wat wij te prijzig vonden voor enkel een nachtje slapen. We hebben de (EV) aan een laadpaal gehangen in een straat verderop, ideaal! De volgende dag konden we weer verder en betaalde we geen parkeergeld. Het tarief was €0,35 per kw, Top!

Marjolein
27 July 2024Heel mooi hotel. Het is leuk ingericht en de muren zijn in mooie kleuren geverfd wat de ruimtes sfeervol maakt. Het ontbijt was erg lekker, er is voor iedereen wat. Het buiten terras is ook erg gezellig aangekleed. De kamer was netjes en fijn dat er zowel een bad als douche was! De fles cava was ook echt top! Service fijn. Goede locatie. Enige min-puntje: we werden vroeg in de ochtend wakker, zo rond 7:30u, doordat het erg gehorig is. De gasten die luid door de gangen liepen en kletsten zorgden ervoor dat het lastig was door te slapen. Ook was er voor de kamer (alhoewel deze op de 1e verdieping was) een tafeltje met stoelen. Echter gingen hier mensen zitten van een andere kamer die wij ook in onze kamer konden horen praten en ons konden zien. Dit kan beter of enkel voor degene zijn van de kamer die er recht voor zit, of er überhaupt niet zijn. Al met al geslaagd! Wij komen hier waarschijnlijk terug als we in Groningen zijn.

Yo Philips
26 July 2024Allereerst complimenten wat de nieuwe eigenaar al heeft veranderd, prachtig gedaan! Kort een keer gesproken met hem en natuurlijk kon ik niet laten om te melden dat ik op Aruba in een hotel heb gewerkt en het altijd blijft kriebelen.) Vandaag de zon schijnt en voor het eerst naar binnen voor de lunch. Stiekem voelen aan het behang… en even verder in de gang worden we vriendelijk begroet door personeel wat achter de balie zit. Buiten in de tuin valt gelijk op dat ook hier werk is verricht en ziet er aangenaam gezellig uit. Maar wat mij ook gelijk opvalt 2 vieze tafels en een tafel met gasten die niet geholpen zijn? We hebben 10 minuten gewacht dat er iemand naar ons toe kwam , maar helaas. Vind ik zo jammer omdat er al vele pluspunten gecreëerd zijn en had ik het beter kunnen doen……JA! Geef ik het nog een kans ? Absoluut🙏

lydia homan
8 July 2024Vandaag wilden we lekker brunchen in de heerlijke binnentuin voordat we zouden gaan shoppen. Toen we net onze thee en broodjes hadden besteld begon een man met een mega boor in de grond te boren in de binnentuin. Hotelgasten kwamen uit hun kamer en andere gasten van het ontbijt verlieten de eetzaal. Wij schrokken ons kapot. Toen hij klaar was stelden we hem de vraag of hij nog meer moest doen of dat dit het was. Hij zei " nog 13 gaten voor alle parasols". Andere gasten liepen boos weg, zij waren net gaan zitten. Ik vroeg aan de serveerster waarom ze ons niet even op de hoogte had gebracht. Ze gaf aan het even allemaal niet te snappen er hier net te werken. Ik zei dat het toch heel onredelijk is om ons en anderen te begeleiden naar de tuin om daar heerlijk in het zonnetje te zitten terwijl er direct na het bestellen wordt gestart met een mega boor. Wij zijn toen maar voor het hotel aan de straatkant aan een tafel gaan zitten. Niet heel fijn voor een brunch. Even doorgegeven dat we ergens anders gingen zitten en dat we echt de communicatie misten. Niet eens even een excuus of iets dergelijks. Toen liep de nieuwe eigenaar net langs en riep richting de ontbijtzaal" hey sorry he" . Ik was zo verbaasd. Eenmaal aan de voorkant van het hotel aan de straatkant ook al helemaal niet fijn want op maandagochtend worden alle restaurant voorzien van hun vracht, dus ons uitzicht was vooral grote wielen. Toen onze broodjes maar niet kwamen vroegen wij of we nog lang moesten wachten. De serveerster gaf aan dat de ochtenddienst vergeten was de oven aan te zetten, dus de oven moest eerst even opgewamd worden. Ik vroeg of we ook even iets konden krijgen ter compensatie, we hadden ondertusssen best wel veel honger. Ze zou even overleggen maar er kwam niemand. Uiteindelijk kregen wij na 50 minuten wachten onze broodjes. Daarna nog 5 minuten gewacht op bestek. Wat een gedoe. Toen we gingen betalen en ik zei dat het wel jammer is dat er vanuit het personeel gewoon geen communicatie is, kreeg ik te horen " ja ik doe alleen alles voor het hotel, dus niks mee te maken". Hij wilde dan wel na mega lang twijfelen 1 kopje thee van de rekening afhalen. Voor mij nooit meer. Wat verschrikkelijk

Jovi
20 May 2024Leuk oubollig hotel middenin het centrum. Leuke binnentuin en restaurantje. De kamers waren prima, lekker bed, grote badkamer met bad en een aparte douche, uitzicht op de binnentuin met frans balkon. De service mocht wel ietsje beter: Betere schoonmaak, likkie verf ergens langshalen is niet moeilijk. Bij het ontbijt waren sommige dingen niet goed afgewassen en de kaas en kipfilet waren niet koel genoeg, en de eitjes juist weer te koud (tip: laat ze even schrikken, was niet te pellen!) Bij de 24-uurs receptie moet je je sleutel inleveren als je weggaat, hier soms lang staan bellen en wachten voor sleutel ophalen/afgeven. Wij hadden via social deal een actie met gratis fles cava + 2 personen ontbijt + overnachting voor maar €100, we hadden 50% korting dus. Echter zou ik hier geen €200 neerleggen voor een nachtje! Verder goed vermaakt hier! Het is nog steeds een aanrader!