Bedankt voor je review. Na goedkeuring door onze redactie wordt je bericht geplaatst op de website.
Beoordelingen en reviews van Van der Valk Hotel Kasteel Bloemendal

JD
29 January 2025Bijzonder sfeervol hotel met een fijne ambiance. Ontbijt en Diner zeker aan te raden. Ook de kaasplankjes! Zo'n beetje bekend met alles kamers daar en kom daar nog altijd graag terug hoewel er enkele verbeterpuntjes zijn: niet iedere kamer heeft een even goede damp douche, vaker last gehad van verstopte afvoerputjes, tv soms te klein in verhouding tot afstand van het bed, en geen Netflix of andere streaming mogelijkheden. We komen er vooral terug voor de romantische setting :)

Mirjam Hassebroek
4 January 2025Wij hebben weer eens een heerlijk verblijf gehad in Hotel Kasteel Bloemendal. Echter een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn. In het restaurant, dat altijd zeer goed was met eten van hoge kwaliteit slaan ze er nu toch iets in door. Voorheen kon je bij een arrangement gewoon kiezen van de kaart, sommige gerechten hadden een meerprijs die netjes aangegeven stond. Zo kon je zelf beslissen wat je graag wilde eten. Nu stond erop tafel een menukaartje met daarop een vastgesteld menu van 3 tot 5 gangen. Uiteraard werd er gevraagd of je tevreden was met de vooraf bepaalde keuze. Toch is het dan lastig om voor je gevoel “te zeuren” dus ga je akkoord. De gerechtjes waren zeer fraai op het bord geserveerd. Helaas zag het er soms mooier uit dan dat het smaakte. Daarbij werden deze zeer exclusieve gerechtjes op een niet ingedekte ijskoude tafel gezet waardoor alles snel afkoelde. Ook het snijden van een ietwat taaie eend op een gladde kunststof tafel was lastig, zeker als je reuma hebt. Al met al was het wel een mooie ervaring, zeker de amuse en de steak tartaar. Maar het ging mis in de manier van serveren op een kale tafel, dek zo’n tafel even mooi in, dan blijft je bord warm en geeft het ook cachet aan het geheel. Als je een grote eter bent zijn 3 gangen te weinig. Neemt niet weg dat het verblijf in dit prachtige hotel altijd weer een feestje is. Ook het personeel en de bediening zijn voortreffelijk! Dus nog steeds een dikke 8 voor het geheel. Ik hoop dat ze terug gaan naar hoe het was in het restaurant, dan is het weer een 10!

Stef Vansteenbrugge
27 October 2024Hotel en kamers zijn keurig, tot in de puntjes verzorgd. Het ontbijt was erg lekker en zeer goed verzorgd. Het diner aan de dure kant in verhouding tot de kwaliteit. Personeel in het restaurant is soms wat onervaren. Voor een hoge prijs verwacht je (net iets) meer.

Arno de Geus
20 October 2024Wij verbleven in dit hotel voor 3 nachten met een herfst arrangement aanbieding van der Valk Exclusief. Hotel heeft zeker een kasteel uitstraling met ruime hoge gangen en een klassieke inrichting en een mooi ingerichte bar. In het herfst arrangement zijn ook 2 x 3 gangen diners opgenomen, daar hebben wij wel opmerkingen over hoe dit afgehandeld werd. 1. Bij het eerste diner kwamen wij er achter dat er geen keuze mogelijkheid was, er was een 3-gangen menu voor ons vastgesteld. Dit vonden wij wel vreemd, bij andere van der Valk hotels met hetzelfde arrangement heb je wel keuze vrijheid. Wij zijn wel akkoord gegaan met het voor ons vastgestelde 3-gangen menu, wat verder een heerlijke culinaire ervaring was. 2. Na het 3-gangen menu hebben wij nog een koffie en een thee besteld om het diner af te ronden, hierbij werden wij verrast met een presentatie van 6 handgemaakte bonbons. Even waren wij in de veronderstelling dat de bonbons een geste van het restaurant was, echter toen wij de rekening kregen bleek dat deze geste een sigaar uit eigen doos was en ongevraagd was toegevoegd aan onze rekening. 3. Bij het tweede diner, konden wij ons niet verenigen met het voor ons vastgestelde 3 -gangen menu, 1ste en 2e gang waren visgerechten en wij zijn geen vis liefhebbers. Het 3-gangen menu kon wel aangepast worden echter bij het opmaken van de rekening is hiervoor wel een meerprijs in rekening gebracht. Het eten was wederom heerlijk. 4. Ook na dit tweede diner hebben wij weer een koffie en een thee besteld en ook dit keer kwamen de 6 handgemaakte bonbons weer op tafel, wij hebben vriendelijk medegedeeld dat we deze niet hoefde. De bediening gaf aan dat het gebruikelijk was dat de bonbons deel uitmaakte van een bestelling koffie en thee. De bonbons bleven op tafel. Maar zijn door ons niet genuttigd. 5. Bij het opmaken van de rekening kwam natuurlijk de kwestie met de bonbons naar voren, want deze waren wederom toegevoegd aan de rekening. Er ontstond een redelijk heftige woordenwisseling met de leidinggevende van het restaurant, welke de toevoeging op de rekening probeerde te verdedigen met het doortrekken van de culinaire ervaring van het diner. Deze discussie was buitengewoon klant onvriendelijk en in onze ogen buitengewoon onprofessioneel daar uiteindelijk de rekening toch werd aangepast. Jammer dat het zo geëindigd is anders was de belevenis helemaal top geweest.

Vera Simons
10 September 2024Ik kom hier regelmatig om in de prachtige hotelbar iets te drinken of om te eten in het restaurant. Het is een prachtige locatie met een schitterend park. Het personeel is altijd heel erg vriendelijk. Gewoon top ! Dit is veel meer dan een hotel of restaurant. Dit is historie, natuur en echte gastvriendelijkheid. Ik heb geen ervaring met de kamers. Vandaar dat ik niets ingevuld heb. Maar van kennissen heb ik vernomen dat ook die prachtig zijn.